/Köpvillkor
Köpvillkor 2017-05-16T11:54:28+00:00

Köpvillkor


Allmänna köp- och leveransvillkor

ALLMÄNT

Dessa försäljningsvillkor tillämpas mellan Säljaren (Váli Company and Brands) och Köparen gällande försäljning, leveranser, olika former av service och ansvarsfrågor.

PORTO- OCH FRAKTAVGIFT

Frifrakt.

FRAKTSÄTT

Alla ordrar skickas med Posten varubrev. Du får en bekräftelse via mail på att vi mottagit ordern samt skickat den tillsammans med spårningsnummer. Avisering om när ditt paket är framme hos närmsta utlämningsställe sker via epost eller SMS (om du fyllt i ditt mobilnummer i kassan).

OUTLÖST PAKET

Vid outlöst paket har Váli Company and Brands rätten att debitera 150 kr. Paketet ligger kvar i utlämningsstället i 14 dagar ifrån att det skickas från Váli Company & Brands lager, så du har gott om tid att hämta ut det. Tänk på att om du beställer via faktura så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet.

BETALNINGSVILLKOR

Betalningen kan ske på följande sätt:

• Bank- eller kreditkort. Betalningen med antingen VISA, MasterCard (Eurocard), eller Maestro sker över en säker anslutning med vår samarbetspartner Epay. Certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

• Faktura. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Váli Company & Brands överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Medlemskap och personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen

När du som medlem och kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Váli Company & Brands. Uppgifterna är nödvändiga för att Váli Company and Brands ska kunna ge bästa service, för kontakt och leverans av varor. I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

ÅNGERRÄTT OCH RETURRÄTT

Du har full returrätt inom 14 dagar ifrån att varorna mottagits. Varorna skall vara oanvända och i obrutna förpackningar. Återbetalning sker endast då varorna returnerats i helt skick. Ersättningens maximala belopp motsvarar priset på det returnerade parti som returnerats exklusive porto. Váli Company and Brands återbetalar summan inom 30 dagar. Observera: vid byte eller återbetalning skall kontakt med Váli Company and Brands alltid utföras. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal.

REKLAMATIONER

Eventuella reklamationer måste göras inom 14 dygn från fakturans datum. Reklamationer angående leveranser och produkter görs till support@vali.se. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter att fel upptäckts så skickar Váli Company and Brands en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske. Vid reklamation står köparen för kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal, och felet konstaterats, kommer vi att återbetala kostnaden för returportot. Vi återbetalar summan inom 30 dagar.

Returadress:
Váli Company and Brands
Egnahemsvägen 21
174 46 Sundbyberg
SE Sverige

ÄNDRING AV ADRESSER OCH KONTAKTUPPGIFTER

Gällande eventuella ändringar som har att göra med: leverans och kontaktuppgifter, fakturerings- och leveransadresser, samt övriga funktioner som påverkar direkt eller indirekt på kraven som ställs på Säljaren för att fullfölja överenskomna leveranskrav, är Köparen skyldig att informera Säljaren omedelbart. Säljaren ansvarar icke för skador som uppkommit till följd av att Köparen försummat sitt ansvar att ge ut tillräcklig information.

LEVERANSVILLKOR

Normal form av leverans är leverans enligt beställning. Säljarens normala leveranstid är 2-5 vardagar efter beställning, om det inte särskilt har överenskommits om en viss bestämd leveranstid. Ifall att det råder extrem stor tillfällig efterfrågan eller ovanliga väderleksförhållanden kan leveranstiden bli längre än normalt. Köparen ansvarar för att framkomligheten till leveransstället är tillräckligt god. Om man inte kan komma tryggt fram till leveranspunkten har Säljaren rätt att låta bli att leverera.

ANSVARSFRÅGOR

Váli Company and Brands ansvarar för direkta kostnader som uppkommit på grund av att felaktig vara har levererats eller spruckit på grund av undermålig emballage vid leverans. Ersättningens maximala belopp motsvarar priset på det parti som är felaktigt eller förstörts under transport. Váli Company and Brands ansvarar inte för skador som orsakats av att Köparen har uppgett felaktig eller bristfällig information eller gjort fel vid beställning (fel produkt). När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolaget som levererar ordern inom utsatt tid för valt fraktsätt. Váli Company and Brands ansvarar inte för skadan hos Köparens produkt eller ifall att produkten har förvarats felaktigt av Köparen eller om felet har förorsakats av att produkten har blandats med annan än Säljarens vara hos användningsobjektet. Váli Company and Brands reserverar sig också för att felaktig information har angivits i fakturor på grund av stavningsfel eller dylikt.